O OPEC βλέπει ένα μέλλον με λιγότερα αυτοκίνητα


14/11/2017 - 03:06

Του Nathaniel Bullard

Μεταξύ των αποκαλύψεων της έκθεσης για το Παγκόσμιο Outlook Πετρελαίου που δημοσίευσε πρόσφατα ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγών Κρατών (OPEC) –συμπεριλαμβανομένης της μακροπρόθεσμης ζήτησης για παραγωγή πετρελαίου και σχιστόλιθου- υπάρχει μια αξιοσημείωτη αλλαγή στις υποθέσεις του καρτέλ για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο OPEC αναμένει πλέον 137 εκατομμύρια λιγότερα από αυτά στους δρόμους το 2040 σε σχέση με τον αριθμό που είχε προβλέψει μόλις δύο χρόνια πριν.

Σίγουρα ο OPEC εξακολουθεί να προβλέπει έναν μεγάλο αριθμό οχημάτων -περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια- αλλά η νέα του πρόβλεψη είναι 6% χαμηλότερη από αυτή του 2015.

Νέο χαμηλό για το 2040
Οι προβλέψεις του OPEC για τα επιβατικά οχήματα στο Παγκόσμιο Outlook Πετρελαίου

OPEk1

O OPEC υποβάθμισε επίσης την πρόβλεψή του για τον παγκόσμιο στόλο ηλεκτροκίνητων οχημάτων το 2040, στα 235 εκατομμύρια από 266 εκατομμύρια προηγουμένως, που αντιστοιχεί σε πτώση 12%. Αυτό σημαίνει περίπου 300 εκατομμύρια λιγότερα ηλεκτρικά οχήματα από ό, τι αναμένουν την ίδια χρονιά οι αναλυτές του του Bloomberg New Energy Finance.

Λιγότερα σε σχέση με το 2016, αλλά όχι λίγα
Οι προβλέψεις του OPEC και του Bloomberg New Energy Finance για τα ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα

Οπεκ2βιου

Ο OPEC αναμένει μια ήπια και σταθερή αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 2,7% ετησίως, περίπου τον ίδιο ρυθμό με αυτόν που βιώνει η αγορά. Φυσικά, είναι σχετικά εύκολο (και ασφαλές) να κατασκευαστούν μοντέλα που να μοιάζουν με επέκταση της σημερινής συμπεριφοράς στην αγορά. Είναι πολύ πιο δύσκολο (και πιο ριψοκίνδυνο) να μοντελοποιηθεί η αλλαγή.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι έξυπνοι στοχαστές δεν μπορούν να φανταστούν ένα περίεργο και διαφορετικό μέλλον. Οι συντάκτες του Outlook του OPEC δεν παρέχουν καμία εξήγηση για το ότι αναμένουν λιγότερα επιβατικά αυτοκίνητα. Αλλά οι προβλέψεις και οι παρατηρήσεις άλλων ανθρώπων συμπληρώνουν την εικόνα.

Αυτά τα οχήματα είναι σίγουρο ότι θα έχουν ατυχήματα, αν και σπάνια. Και οι κοινωνίες μπορεί να μπουν στον πειρασμό να περιμένουν την τελειότητα προτού προβούν σε ευρεία χρήση. Δεν πρέπει. Τα αυτόνομα οχήματα θα σηματοδοτήσουν το τέλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με τα λόγια του θρυλικού στελέχους του κλάδου, Bob Lutz. Και η ζωή μετά την οδήγηση θα αλλάξει τα αστικά τοπία και την καθημερινή εμπειρία όλων μας.

Τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν πλεονέκτημα για τον OPEC ή και σοβαρό πρόβλημα. Εάν το μειούμενο κόστος για οδήγηση μεταφραστεί σε περισσότερα χιλιόμετρα από αυτοκίνητα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τότε ο OPEC ωφελείται ανεξάρτητα από τον αριθμό των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στο δρόμο. Αν, ωστόσο, αυτά τα αυτόνομα οχήματα είναι ηλεκτροκίνητα, τότε τα πρόσθετα χιλιόμετρα οδήγησης θα αφήσουν τη ζήτηση πετρελαίου στα ίδια επίπεδα ή θα τη μειώσουν.

Εν τω μεταξύ, η αγορά μισθώσεων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης (ride-hailing) επηρεάζει ήδη τη ροή της κυκλοφορίας στην πόλη, ακόμη και όταν οι επιλογές καταναλωτών εξαναγκάζουν τις κορυφαίες εταιρείες του κλάδου σε αλλαγές. Η Uber δεν έχει ανακτήσει το μερίδιο αγοράς της στο Σαν Φρανσίσκο και τη Νέα Υόρκη από τότε που ξεκίνησε η εκστρατεία #deleteUber στα social media νωρίτερα φέτος. Αλλά σε μια νέα προσπάθεια να καλοπιάσει τις πόλεις και τις ρυθμιστικές αρχές, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είπε: «Κάνουμε το σωστό. Τελεία και παύλα». Η Uber έχει δώσει ακόμη και ανοικτή πρόσβαση στη δική της γλώσσα τεχνητής νοημοσύνης αν και υπάρχει ένα στοιχείο ιδιοτέλειας σε αυτό.

Οι εταιρείες ride-hailing μπορεί να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο, καθώς οι κυβερνήσεις εξετάζουν τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας. Η Βρετανική Κολομβία, ας πούμε, έχει λάβει 136 «υποβολές ενδιαφερομένων» όπου εκφράζουν την ανησυχία τους ή δίνουν καθοδήγηση για τη ρύθμιση της κάνναβης ως μέσου ψυχαγωγίας, μεταξύ των οποίων δύο – από τον Σύνδεσμο Φορτηγών BC και από την Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας BC- που προτείνουν κανονισμούς για ασφαλή οδήγηση.

Τέλος, οι πεζοί στις πόλεις προσπαθούν να κερδίσουν πίσω λίγο χώρο από τα αυτοκίνητα, μετατρέποντας τα θορυβώδη και ρυπαρά στενά σε πεζοδρόμια και εμπορικές στοές. Το Λονδίνο, για παράδειγμα, σχεδιάζει να μετατρέψει την Oxford Street «στην καλύτερη εμπειρία υπαίθριου shopping στον κόσμο».

Ο OPEC δεν έχει μια σειρά στο υπολογιστικό φύλλο του Outlook που να προβλέπει πότε τα αυτοκίνητα θα οδηγούνται από μόνα τους, αλλά τα αυτόνομα οχήματα, καθώς και η μεγαλύτερη χρήση υπηρεσιών ride-hailing και η διεύρυνση των χώρων για πεζούς, εξηγούν γιατί υπάρχει καλός λόγος να περιμένετε ένα μέλλον με λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: capital


Σχετικά άρθρα

  • Unique Post

Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Διάφορες ειδήσεις

Σχολιάστε το άρθρο

*



Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας δελτίο

Τηλεβόας

The fly will eat iron and the mosquito steel

Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio