Πτώση πωλήσεων σε online σουπερμάρκετ και φαρμακεία τη φετινή Black Friday



29/11/2021 - 11:47

Έρευνες – Μελέτες

alt

Σημαντική αύξηση πωλήσεων, σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου, κατέγραψε ο κλάδος των online σουπερμάρκετ και φαρμακείων τη φετινή Black Friday. Ωστόσο, o συνολικός online τζίρος της Black Friday του 2021 και στα δύο αυτά κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής.

Σημαντική αύξηση πωλήσεων σε online σουπερμάρκετ και φαρμακεία τη φετινή Black Friday σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες ΠαρασκευέςΟι online πωλήσεις σε σουπερμάρκετ και φαρμακεία κινήθηκαν αρνητικά σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με πέρσι, όταν, ωστόσο, τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.

Σε σχέση, πάντως, με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του φετινού Νοεμβρίου η αξία των πωλήσεων στους κλάδους ηλεκτρονικών φαρμακείων και σουπερμάρκετ κινήθηκε έντονα ανοδικά. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων τριών Παρασκευών του Νοεμβρίου.

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των ηλεκτρονικών αγορών από τα σουπερμάρκετ και τα οnline φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα €500 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ.

Το ρεκόρ του 2020
Κατά την περσινή Black Friday (27 Νοεμβρίου 2020), σε συνδυασμό με τα lockdowns λόγω της πανδημίας, εκτόξευσαν πέρσι τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά. Πέρσι, την ημέρα της Black Friday πραγματοποιήθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline σουπερμάρκετ, μετά από την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν την έναρξη του 2ου lockdown. Επίσης, η περσινή Black Friday αποτέλεσε ρεκόρ για την ημερήσια δαπάνη, που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία.

Συγκεκριμένα, κατά 319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα σουπερμάρκετ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ταυτόχρονα, με 103% “έτρεξαν” οι online αγορές από τα φαρμακεία το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε, μάλιστα, επιπλέον άνοδο με 26% στα online σουπερμάρκετ και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.

Τι αγόρασαν οι Έλληνες
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group, φέτος στη διάρκεια της Black Friday, πέντε κατηγορίες είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία: ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), κρέμες αντιγήρανσης (+164%), προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%).

Αντίστοιχα στα online σουπερμάρκετ σημειώθηκε σαφής προτίμηση στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%).

Ο online καταναλωτής φαίνεται να προσθέτει και περισσότερα προϊόντα στις αγορές της Black Friday καθότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία €44,80 και εμπεριείχε 5,1 τεμάχια. Η αντίστοιχη επίδοση τις προηγούμενες τρεις Παρασκευές του Νοεμβρίου του 2021 ήταν €43,10 με 4,8 τεμάχια.

Το μέσο καλάθι στα online σουπερμάρκετ είχε αξία €81,50 και εμπεριείχε 36,8 τεμάχια συγκριτικά με €75,50 και 35,9 τεμάχια τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου.

Adblock test (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ


Σχετικά άρθρα

  • Unique Post

Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία

Σχολιάστε το άρθρο

*


Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio