Ο Πάπας Λέων και το «ώριμο στάρι» στο έργο του Βαν Γκογκ
26/05/2025 - 07:53

Η πρώτη ομιλία που έδωσε ο Πάπας Λέων ΙΔ′ την Τετάρτη 21 Μαΐου, κατά τη διάρκεια της πρώτης του Γενικής Ακρόασης στη πλατεία του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό, έκρυβε μία αναφορά-έκπληξη στονΒίνσεντ Βαν Γκογκ.
Ο νέος Ποντίφικας αναφέρθηκε στον λουσμένο σε χρυσό φως έργο του σπουδαίου ζωγράφου, «The Sower at Sunset» (1888), που απεικονίζει έναν αγρότη να σπέρνει το χωράφι του, με φόντο το ηλιοβασίλεμα.
Μιλώντας για το μεγαλείο του συγκεκριμένου πίνακα, σημείωσε πως, «αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι πίσω από τον σπορέα, ο βαν Γκογκ ζωγράφισε το σιτάρι το οποίο είναι ήδη ώριμo».
Οι αγαπημένοι αγρότες του Βαν Γκογκ
Ο βαν Γκογκ επέστρεφε σταθερά στις εικόνες της υπαίθρου, ωστόσο το έργο αυτό αποτελεί ένα σημείο καμπής, καθώς απομακρύνθηκε από τους μπλε, βιολετί και γκρίζους τόνους που προτιμούσε εκείνη τη χρονιά -τη χρονιά κατά την οποία έκοψε το αυτί του.
Εμπνευσμένος από τον Γάλλο ζωγράφο, Ζαν-Φρανσουά Μιλέ και το έργο του «The Sower» (1850), ο βαν Γκογκ θέλησε να απεικονίσει κάτι παρόμοιο, αλλά πάντα με οδηγό την δική του μοναδική τεχνοτροπία.
Ο Πάπας Λέων μίλησε για τον πίνακα με αφορμή την «Παραβολή του Σπορέα» από την Καινή Διαθήκη, μια ιστορία την οποία ο Ιησούς αφηγείται στους μαθητές του. Σύμφωνα με αυτή, ένας αγρότης πηγαίνει να σπείρει το χωράφι του, αλλά δεν τα καταφέρνει. Αποφασισμένος να καλλιεργήσει τη σοδειά του, ψάχνει μέχρι να ανακαλύψει γόνιμη γη.

Το κέντρο της ιστορίας, σύμφωνα με τον Πάπα, δεν είναι ο αγρότης, αλλά ο ήλιος, ο οποίος απεικονίζεται από τον βαν Γκογκ ως μια τεράστια σφαίρα που κυριαρχεί στον ορίζοντα.
Η σκηνή του ηλιοβασιλέματος είναι χαρακτηριστική της αλλαγής που βίωσε ο καλλιτέχνης στη ζωγραφική του.
Ως Ποντίφικας, ο Πάπας Λέων έχει πλέον στη δικαιοδοσία του μια από τις πιο ιστορικές και πιο διάσημες συλλογές έργων τέχνης στον κόσμο, η οποία στεγάζεται στα Μουσεία του Βατικανού.
Έργα αναγεννησιακής και μπαρόκ ζωγραφικής, καθώς και αριστουργήματα της σύγχρονης τέχνης από τους Φράνσις Μπέικον, Σαλβαντόρ Νταλί και Πάμπλο Πικάσο, είναι μόνο από τα έργα που φυλάσσονται στο Βατικανό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με πρωτοβουλία του προκατόχου του, Πάπα Φραγκίσκου, ο οποίος απεβίωσε στις 21 Απριλίου, είχαν επιστραφεί στην Ελλάδα τα τρία θραύσματα των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονταν στα Μουσεία του Βατικανού εδώ και αιώνες.
Με πληροφορίες από ARTnews
Related…
Πηγή: huffingtonpost
Σχετικά άρθρα
- Μια νύχτα με τον Βαν Γκογκ στη National Gallery του Λονδίνου (1.000)
- Το μυστικό της «Εναστρης Νύχτας» του Βαν Γκογκ - Η κρυμμένη επιστήμη πίσω από το αριστούργημα (0.937)
- Γιώργος Σιούνας: Πέθανε ο ιδρυτής του ιστορικού περιοδικού «Βαβέλ» (0.065)
- Ο Κήπος των Εσπερίδων θέτει τα θεμέλια μιας νέας ζωής στην Ανδρο (0.065)
- Επτά ελληνικά νησιά, δέκα εκθέσεις που αξίζει να δούμε (0.065)
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Τελευταία νέα