Η Ελβετία τερματίζει 1η στο “Global e-commerce Index” του ΟΗΕ
12/03/2021 - 22:41
Έρευνες – Μελέτες
Πρωταθλήτρια κόσμου στην ετοιμότητα και ωριμότητα σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου αναδεικνύεται και για το 2020 – όπως είχε συμβεί και το 2019 – η Ευρώπη. Ο δείκτης Global e-commerce Index του ΟΗΕ για το 2020 αναδεικνύει οκτώ ευρωπαϊκές χώρες στις πιο έτοιμες να “αγκαλιάσουν” το online εμπόριο.
8 στις 10 χώρες του κόσμου με τη μεγαλύτερη ωριμότητα στο online εμπόριο είναι ευρωπαϊκέςΣύμφωνα με τον δείκτη “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce index 2020”, που συνέταξε η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), η Ελβετία τερματίζει στην πρώτη θέση αυτής της δεκάδας. Την αντίστοιχη επίδοση το 2019 είχε η Ολλανδία.
Άλλα επτά ευρωπαϊκά κράτη – ανάμεσα σε 152 παγκοσμίως – βρίσκονται στις πρώτες δέκα θέσεις για το 2020. Τη δεύτερη θέση, μετά από την Ελβετία, καταλαμβάνει η Ολλανδία, ενώ ακολουθεί η Δανία στην τρίτη. Το ευρωπαϊκό σερί διακόπτει η Σιγκαπούρη, που παίρνει για το 2020 την τέταρτη θέση της σχετικής κατάταξης στην αξιολόγηση του ΟΗΕ.
Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Φινλανδία, Ιρλανδία και Νορβηγία εκπροσωπούν τα ευρωπαϊκά χρώματα στη λίστα των δέκα πιο ώριμων αγορών του κόσμου στο e-commerce. Η έτερη μη ευρωπαϊκή εκπροσώπηση στη λίστα, εκτός από τη Σιγκαπούρη, είναι το Χονγκ Κονγκ στη δέκατη θέση της κατάταξης.
Οι ΗΠΑ και η Κίνα
Ο δείκτης “Business-to-Consumer (B2C) e-commerce index 2020” αξιολογεί τις χώρες με βάση μια σειρά από κριτήρια, τα οποία στοιχίζονται κάτω από τους εξής βασικούς άξονες: αριθμός των πολιτών που χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, ποσοστό του πληθυσμού που έχει λογαριασμό σε τράπεζα ή σε εταιρεία που παρέχει mobile money υπηρεσίες, πρόσβαση σε ασφαλείς servers, αξιοπιστία των ταχυδρομικών υπηρεσιών και υποδομών.
Έτσι, με βάση τα κριτήρια που θέτει ο δείκτης, οι δύο μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στον κόσμο, η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες, κατατάσσονται στην 55η και τη 12η θέση αντίστοιχα. Αν και οι δύο χώρες οδηγούν την κούρσα του παγκόσμιου online εμπορίου, οι συνδυαστικές επιδόσεις τους στους παραπάνω άξονες υπολείπονται.
Για παράδειγμα, η διείσδυση στο Διαδίκτυο στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι χαμηλότερη απ’ ό, τι σε οποιαδήποτε από τις οικονομίες των 10 πρώτων, ενώ η Κίνα κατατάσσεται 87η στον κόσμο σε αυτόν τον δείκτη. Όσον αφορά τη διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών, οι Ηνωμένες Πολιτείες κατατάσσονται στην 12η θέση, ενώ η Κίνα παίρνει την 33η θέση.
“Το χάσμα του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει τεράστιο. Ακόμη και μεταξύ των χωρών της G20, ο βαθμός στον οποίο οι χρήστες πραγματοποιούν αγορές στο Διαδίκτυο κυμαίνεται από 3% στην Ινδία έως 87% στη Μεγάλη Βρετανία”, σχολιάζει η UNCTAD.
“Η πανδημία του COVID-19 καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη, οι χώρες που υστερούν σήμερα να καλύψουν την απόσταση και να ενισχύσουν την ετοιμότητά τους για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο δείκτης υπογραμμίζει την ανάγκη οι κυβερνήσεις να κάνουν περισσότερα, ώστε να διασφαλίσουν ότι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να επωφεληθούν από ευκαιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου”, συμπληρώνει η μελέτη.
Πηγή: ΣΕΠΕ
Σχετικά άρθρα
- Unique Post
Δημοσίευση από AutoPolis, Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία