- PolisPress - http://www.polispress.gr -

Όταν η Mercedes W125 «έπιασε» τα 432,7 χλμ./ώρα, ογδόντα χρόνια πριν

Η ταχύτητα υπήρξε ανέκαθεν ένα από τα πρωταρχικά ζητούμενα της αυτοκινητοβιομηχανίας που αντιμετώπιζε, και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τα αντίστοιχα ρεκόρ ως δείγματα αναγνώρισης και καταξίωσης σε αυτό το γοητευτικό και άκρως ανταγωνιστικό high-tech άθλημα επί τεσσάρων τροχών.

Παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίθει από ιστορίες που αφορούν το κυνήγι των επιδόσεων και περιστρέφονται γύρω από την ταχύτητα με δεδομένο ότι αντικείμενό της αποτελεί ένα υψηλών προδιαγραφών τεχνολογικό σπορ που υπόκειται στους αμείλικτους νόμους της ταχείας εξέλιξης, η μοίρα όλων των ρεκόρ ταχύτητας είναι κάποια ημέρα να ξεπεραστούν.

Αυτό εξάλλου συνέβη και με το ρεκόρ της Mercedes W 125 η οποία στις 28 Ιανουαρίου του μακρινού 1938, ανέπτυξε ταχύτητα 432,7 χλμ./ ώρα σε δημόσιο οδικό δίκτυο καταρρίπτοντας κάθε πρόβλεψη, προσδοκία και προηγούμενο ρεκόρ.

Ωστόσο ακόμα και έτσι, ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι κατάφεραν να διατηρήσουν ένα ρεκόρ ταχύτητας για 80 ολόκληρα χρόνια, μιας και το συγκεκριμένο καταρρίφθηκε μόλις τον Νοέμβριο του 2017 από το «σημερινό» Koenigsegg Agera RS το οποίο, για την ιστορία, κατέρριψε ακόμα τέσσερα ρεκόρ ταχύτητας.

Αν δε αναλογιστεί κανείς ότι εκτός από ογδόντα χρόνια, χρειάστηκαν και τα τεχνολογικά μέτρα του σήμερα, προκειμένου ένα τετράτροχο να υπερβεί τα 432,7 χλμ./ώρα που η W125 «έπιασε» εκείνη την ημέρα του 1938 σε μια γερμανική Autobahn μεταξύ Φρανκφούρτης και Darmstadt με οδηγό των Rudolf Caracciola, το επίτευγμα γίνεται ακόμα εντυπωσιακότερο.

Εξίσου εντυπωσιακές θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και τις προδιαγραφές της W125 η οποία αρχικώς εξοπλιζόταν με ένα θηριώδη 12κύλινδρο κινητήρα ο οποίος απέδιδε 765 ίππους. Ο κινητήρας των 5,6 λίτρων διέθετε επιπλέον καρμπυρατέρ τα οποία τον τροφοδοτούσαν με το κατάλληλο μείγμα καυσίμου-αέρα τους δώδεκα κυλίνδρους του και ένα ιδιαιτέρως πρωτότυπο σύστημα ψύξης το οποίο συνίστατο στην τοποθέτησή του σε δοχείο που περιείχε πέντε κιλά πάγου και 48 λίτρα νερού.

Σε αντιδιαστολή με το λίγο πρωτόγονο αλλά αποτελεσματικό σύστημα ψύξης, κάτι παραπάνω από προοδευτική θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς τη σχεδίαση της W125 η οποία σχεδιάστηκε εξαρχής με τη συνδρομή σχεδιαστών αεροσκαφών. Όπως αποδείχθηκε περίπου τέσσερις δεκαετίες αργότερα και αφού η W125 μετρήθηκε σε αεροσήραγγα ο αεροδυναμικός συντελεστής της ήταν μόλις 0.170 όταν το πιο «αεροδυναμικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο», VW XL1 έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.189.

Κάπως έτσι, αν και το ρεκόρ ταχύτητας σε δημόσιο οδικό δίκτυο αναμένεται να καταρριφθεί ξανά και ξανά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον με δεδομένη την ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας, μάλλον πάντα θα υπάρχει ξεχωριστός χώρος για εκείνο το ρεκόρ που επιτεύχθηκε από την W125 τον Ιανουάριο του 1938.

Let’s block ads! [1] (Why?) [2]