Την επόμενη εβδομάδα η αποσφράγιση των προσφορών για τα ψηφιακά διόδια


05/04/2018 - 13:54

alt

Πέντε προσφορές υποβλήθηκαν, χθες, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων, καθώς επίσης και ελληνικές εταιρείες οι οποίες, μέσω αυτής της σύμπραξης, θα αποκτήσουν εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων. Συγκεκριμένα, επικεφαλής των ομίλων, που κατέθεσαν προσφορές ήταν οι: ΙΝTRASOFT INTERNATIONAL SA, STRABAG AG, VINCI HIGHWAYS, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. Η ακριβής σύνθεση των ομίλων θα προκύψει μετά την ηλεκτρονική αποσφράγιση των υποβληθέντων φακέλων, που θα διενεργηθεί την επόμενη εβδομάδα μέσω του ΕΣΗΔΗΣ.

Κατατέθηκαν, χθες, προσφορές για το έργο της εγκατάστασης ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων Σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος για την αναλογική χρέωση διοδίων τελών σε κάθε αυτοκινητόδρομο της ελληνικής επικράτειας πλεονεκτεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο σύστημα χρέωσης. Κι αυτό, καθώς εξασφαλίζει τη χρέωση του χρήστη αποκλειστικά με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο αφενός την προσαρμογή προς την ισχύουσα σχετική κοινοτική νομοθεσία και αφετέρου τη μέγιστη δυνατή κοινωνική αποδοχή της.

Διαδικασία
Μετά από την επίσημη ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο τέλος του 2017, εγκρίθηκε η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού για την “Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση” σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Ο διαγωνισμός είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 20 Φεβρουαρίου του 2018,όμως κρίθηκε αναγκαία η παράταση της ημερομηνίας διεξαγωγής λόγω του πολύ μεγάλου ενδιαφέροντος, που εκδηλώθηκε κύρια από διεθνείς ομίλους, γεγονός που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ. περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες, όμως, επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.

Το έργο
Με την ολοκλήρωση του έργου θα λειτουργεί ένα διττό σύστημα επιβολής τελών, ήτοι:

– Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

– Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδο τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση, που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα, η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α.). Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία

Σχολιάστε το άρθρο

*



Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio