Τα υψηλά έξοδα αποστολής φρενάρουν το ηλεκτρονικό εμπόριο


19/03/2018 - 12:55

alt

Τα υψηλά έξοδα αποστολής, τα οποία πολλές φορές μπορεί να ξεπερνούν ακόμη και την τιμή του προϊόντος, φρενάρουν το διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε μια προσπάθεια να ανατρέψει αυτό το φαινόμενο και να ενθαρρύνει τις ηλεκτρονικές αγορές, η Ένωση προωθεί μέτρα για μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές κοστολόγησης, ψηφίζοντας νέους κανόνες για όσους πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.

Νέοι κανόνες για την αποστολή δεμάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΣύμφωνα με τις διαπιστώσεις της Ε.Ε., οι υψηλές τιμές παράδοσης για διασυνοριακές αποστολές είναι ένα από τα βασικά εμπόδια για αγοραστές και λιανοπωλητές στο Διαδίκτυο. Οι τιμές δεμάτων, που ταξιδεύουν μεταξύ χωρών της ΕΕ, μπορούν να είναι μέχρι και πέντε φορές υψηλότερες από τις εγχώριες.

Οι διαφορές ενδέχεται να είναι μεγάλες για αποστολές δεμάτων από δυο διαφορετικές χώρες της Ε.Ε. με ίδιο προορισμό. Για παράδειγμα, η αποστολή ενός δέματος 2 κιλών από το Βέλγιο στην Ιταλία θα κόστιζε €32,8, ενώ η αποστολή του από την Ολλανδία στην Ιταλία θα κόστιζε €13.

“Η απώλεια διαφάνειας στον τομέα ενθαρρύνει ορισμένους ταχυδρομικούς φορείς να επιβάλουν αδικαιολόγητα υψηλές τιμές, το οποίο με τη σειρά του αποτρέπει μικρές διαδικτυακές επιχειρήσεις από το να συναλλάσσονται σε άλλες χώρες της Ε.Ε.”, σημειώνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Κι εξηγεί ότι οι συνθήκες αυτές εμποδίζουν τους καταναλωτές, ιδιαίτερα όσους κατοικούν σε απόμερες περιοχές, από το να κάνουν συνειδητές επιλογές και να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων. Ενώ σε δύσκολη θέση βρίσκονται και όσοι επιθυμούν να στείλουν δέμα σε οικογένεια ή φίλους, που κατοικούν σε άλλη χώρα της Ε.Ε.

Νέος Κανονισμός
Την περασμένη Τρίτη (13 Μαρτίου), το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε το νέο Κανονισμό, για να αυξήσει τη διαφάνεια και την ανταγωνιστικότητα στη διασυνοριακή αποστολή δεμάτων και να διευκολύνει τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές κατά την αγορά διαδικτυακών προϊόντων στην Ε.Ε.

Σε συνδυασμό με την άρση των γεωγραφικών αποκλεισμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο (geo-blocking), οι νέες αυτές ρυθμίσεις αναμένεται να βελτιώσουν τα δικαιώματα όσων κάνουν ηλεκτρονικές αγορές.

Με τους νέους κανόνες, καταναλωτές και λιανοπωλητές αποκτούν τη δυνατότητα να ελέγχουν τον τιμοκατάλογο και να αναζητούν τις καλύτερες προσφορές σε σχετική ιστοσελίδα. Επιπλέον, οι ταχυδρομικές υπηρεσίες θα αναγκαστούν να παρέχουν στους πελάτες τους σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα έξοδα και τους όρους αποστολής. Τέλος, οι ταχυδρομικοί φορείς κάθε κράτους – μέλους θα αναλάβουν τη συλλογή δεδομένων από μεταφορικές εταιρείες για να επιβλέπουν την αγορά και να αξιολογούν τυχόν αδικαιολόγητα υψηλές τιμές.

Το Κοινοβούλιο έχει διασφαλίσει ότι, αφού τεθούν σε ισχύ οι νέοι κανόνες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιβλέπει την επιτευχθείσα πρόοδο και θα αποφασίζει εάν είναι αναγκαίο να ληφθούν περαιτέρω μέτρα.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία

Σχολιάστε το άρθρο

*



Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio