Σχεδόν οι μισοί έφηβοι είναι συνεχώς συνδεδεμένοι


04/06/2018 - 13:09

Έρευνες – Μελέτες

alt

Θεωρούν το Ίντερνετ απαραίτητο για την καθημερινότητά τους, ενώ το smartphone είναι η προέκταση του χεριού τους. Οι σημερινοί έφηβοι είναι μακράν η πιο συνδεδεμένη γενιά, ειδικά στις ΗΠΑ, την πιο “ώριμη”, ψηφιακά, αγορά του πλανήτη. Σύμφωνα με νέα έρευνα του Pew Research Center, σχεδόν το 95% των Αμερικανών εφήβων, ηλικίας 13 έως 17 ετών, έχει πρόσβαση σε smartphone, ενώ το 45% δηλώνει ότι είναι συνεχώς online. Το τελευταίο ποσοστό σχεδόν διπλασιάστηκε, από το 24% που ήταν σε αντίστοιχη έρευνα της περιόδου 2014-2015.

Το 95% των εφήβων στις ΗΠΑ έχει πρόσβαση σε smartphoneΌσον αφορά τις προτιμήσεις τους, ενώ, μέχρι πρόσφατα, το Facebook κυριαρχούσε στο τοπίο των μέσων κοινωνικών δικτύωσης, σήμερα δεν είναι πλέον η πιο δημοφιλής ηλεκτρονική πλατφόρμα μεταξύ των εφήβων στις ΗΠΑ.

Στο μεταξύ, το 51% των Αμερικανών εφήβων χρησιμοποιεί το Facebook, ποσοστό που υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με το αντίστοιχο που συγκεντρώνουν το YouTube, το Instagram ή το Snapchat. Το 2018, τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες, εκτός από το Facebook, και συγκεκριμένα το YouTube, το Instagram και το Snapchat κυριαρχούν στις προτιμήσεις των Αμερικανών της ηλικιακής ομάδας 13 έως 17. Μάλιστα, οι έφηβοι τείνουν να χρησιμοποιούν με παρόμοιο τρόπο τις διαδικτυακές πλατφόρμες ανεξάρτητα από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, αν και υπάρχουν και εξαιρέσεις. Ειδικότερα, οι έφηβοι με χαμηλότερο εισόδημα είναι πιο πιθανό να προτιμούν το Facebook από αυτούς που προέρχονται από νοικοκυριά υψηλότερων εισοδημάτων.

Θετικά στοιχεία
Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα μεταξύ των εφήβων σχετικά με την επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη ζωή των νέων σήμερα. Ένα ποσοστό μόλις 31% αξιολογεί ως κυρίως θετική την επίδρασή τους, ενώ το 24% απαντά ότι τη θεωρεί ως επί το πλείστον αρνητική. Το μεγαλύτερο ποσοστό, πάντως, (45%) λέει ότι το αποτέλεσμα δεν ήταν ούτε θετικό, ούτε αρνητικό.

Στο μεταξύ, περίπου το 40% αυτών των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα κοινωνικά μέσα είχαν θετικό αντίκτυπο, επειδή τους βοηθούν να διατηρούν επαφή και να αλληλοεπιδρούν με τους άλλους. Σε μικρότερα ποσοστά αναφέρουν ως θετικό στοιχείο τη μεγαλύτερη πρόσβαση σε νέα και πληροφορίες (16% και 15% αντίστοιχα), ενώ σε ακόμη χαμηλότερα ποσοστά υποστηρίζουν ότι τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης είναι ένας καλός τρόπος διασκέδασης (9%), ότι προσφέρουν χώρο για αυτοεκδήλωση (7%) ή ότι επιτρέπουν στους έφηβους να λάβουν υποστήριξη από άλλους (5%) ή να μάθουν νέα πράγματα γενικά (4%).

Αρνητικά
Στα αρνητικά στοιχεία που καταλογίζουν οι έφηβοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κορυφαία απάντηση – που αναφέρθηκε από το 27% των εφήβων – είναι ότι τα έχουν οδηγήσει σε περισσότερο εκφοβισμό και γενικότερα στη διάδοση φημών. Εν τω μεταξύ, το 17% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι πλατφόρμες βλάπτουν τις σχέσεις και έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερο σημαντικές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις. Σε παρόμοια ποσοστά πιστεύουν ότι τα κοινωνικά μέσα στρεβλώνουν την πραγματικότητα και δίνουν στους εφήβους μια μη ρεαλιστική άποψη για τη ζωή των άλλων ανθρώπων (15%) ή ότι οι έφηβοι αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στα κοινωνικά μέσα (14%).

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία

Σχολιάστε το άρθρο

*



Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio