Σε χαμηλά επίπεδα η ενημέρωση για την ψηφιακή καταπόνηση των ματιών

Η ενημέρωση σχετικά με την ψηφιακή καταπόνηση των ματιών βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, παγκοσμίως, παρόλο που η χρήση των ψηφιακών συσκευών έχει αυξηθεί δραματικά, σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε έξι χώρες με τη συμμετοχή 6.000 ατόμων.

Η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών περιγράφει ένα σύνολο προβλημάτων τα οποία προκύπτουν από την παρατεταμένη χρήση υπολογιστών, tablet, ηλεκτρονικών βιβλίων και κινητών τηλεφώνων.

Συνήθως, η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών εκδηλώνεται με προσωρινή φυσική ενόχληση, η οποία μπορεί να γίνει αισθητή μετά από πολύωρη έκθεση σε ψηφιακή οθόνη. Άλλα συμπτώματα της ψηφιακής καταπόνησης των ματιών είναι τα εξής: ερυθρότητα, ερεθισμός, ξηροφθαλμία, θολή όραση, οφθαλμική κόπωση, πόνος στη μέση και τον αυχένα, καθώς και πονοκέφαλοι. Το επίπεδο δυσφορίας φαίνεται ότι αυξάνεται ανάλογα με τον βαθμό χρήσης των ψηφιακών οθονών.

Η ψηφιακή καταπόνηση των ματιών μπορεί να προκληθεί από διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές, ειδικά όταν αυτές χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα ή εναλλάσσονται επανειλημμένα μεταξύ τους.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η εκτεταμένη χρήση ψηφιακών συσκευών μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στον τρόπο του βλεφαρισμού, οδηγώντας στη μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης της ξηροφθαλμίας. Ο ρυθμός βλεφαρισμού κατά τη χρήση ψηφιακών οθονών για μεγάλα χρονικά διαστήματα μειώνεται σχεδόν κατά 40-60%. Ως φυσιολογικός ρυθμός βλεφαρισμού θεωρείται 10 έως 16 βλεφαρίσματα ανά λεπτό, ωστόσο, κατά τη χρήση ψηφιακών συσκευών, ο ρυθμός μειώνεται στους 5 με 9 βλεφαρισμούς ανά λεπτό.

Η έρευνα έγινε σε έξι χώρες (ΗΠΑ, Αυστραλία, Βραζιλία, Κινα, Πολωνία και Ηνωμένο Βασίλειο) και έλαβαν μέρος 6.000 άτομα 18 ετών και άνω, που κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο για την ψηφιακή καταπόνηση των ματιών μέσω διαδικτύου από τις 15 Φεβρουαρίου έως τις 9 Μαρτίου 2016.

Ο στόχος της μελέτης ήταν η καλύτερη κατανόηση των συμπεριφορών χρήσης ψηφιακών συσκευών μεταξύ ενήλικων καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και η γενική ενημέρωση σχετικά με την ψηφιακή καταπόνηση των ματιών, προκειμένου οι καταναλωτές να εκπαιδευτούν κατάλληλα. Το περιθώριο σφάλματος για τα γενικά αποτελέσματα είναι +/- 1,27% (+/- 3,1% για τις μελέτες μεμονωμένων χωρών), με επίπεδο εμπιστοσύνης 95%.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι εμφάνισαν συμπτώματα όπως ξηρά και ερεθισμένα μάτια, θολή όραση, οφθαλμική κόπωση και πονοκεφάλους έπειτα από μόλις δύο ώρες χρήσης μίας ή περισσοτέρων συσκευών.

Παρά τα στοιχεία αυτά, στην πλειονότητά τους, οι ερωτηθέντες (64%) της έρευνας δεν γνώριζαν τα συμπτώματα καταπόνησης των ματιών, που οφείλονται στη χρήση ψηφιακών συσκευών και δεν τους απασχολούσαν οι επιπτώσεις της παρατεταμένης χρήσης ψηφιακών συσκευών.

Από τη μελέτη προέκυψε επίσης ότι:

Να σημειωθεί ότι, η έρευνα εκπονήθηκε από την φαρμακευτική εταιρεία Novartis σε συνεργασία με τον Δρ Έσεν Ακπεκ, καθηγητή Οφθαλμολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins και το Ινστιτούτο IFTF που αποτελεί φορέα παραγωγής σκέψης και προβληματισμού (think tank) στις ΗΠΑ.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: Tovima