Πτώση 6,8% στην online διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα

Έρευνες – Μελέτες

Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκε η αγορά της online διαφημιστικής δαπάνης στην Ελλάδα τους εννέα πρώτους μήνες του 2017. Τη μεταβολή της διαφημιστικής δαπάνης στο online τοπίο περιγράφει η καθιερωμένη έρευνα Adex Hellas Q1-Q3 του ΙΑΒ Hellas. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές, αν και το διψήφιο -18,1%, που αφορά στην πτώση της διαφημιστικής απορρόφησης dislpay δαπάνης, προκαλεί εύλογες ανησυχίες στην αγορά, το πραγματικό άνοιγμα της “ψαλίδας” δεν ξεπερνά το -6,8% (σ.σ. αν αφαιρεθούν οι 3 υπό ιδιοκτησιακή μεταβίβαση publishers, που παρέμειναν ανενεργοί το επίμαχο διάστημα).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του IAB Hellas το πρόσημο στην αγορά ήταν αρνητικό τους εννέα πρώτους μήνες τους 2017Σύμφωνα με το σχετικό report, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αποτέλεσαν το εξεταζόμενο διάστημα την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο έτους (μερίδιο 19,1%), καθώς η display δαπάνη στον κλάδο αγγίζει τα €8,4 εκατ. εκατ. “Αργυρό” μετάλλιο στην απορρόφηση διαφημιστικών κονδυλίων απέσπασε ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών με €6,3 εκατ. και μερίδιο 14,3%. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία του Λιανεμπορίου με €5,019 εκατ. (και 11,3% ). Στη δε τέταρτη θέση, σταθερά, βρίσκεται η κατηγορία “Media Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος”, προσελκύοντας διαφημιστικά κονδύλια, ύψους €3,9 εκατ. (9%) παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς τα τελευταία χρόνια. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο κλάδος του αυτοκινήτου και των μηχανών με €3,3 εκατ. και μερίδιο 7,6%. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση και αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων Μέσων, ενώ δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

Επενδύσεις
Άλλο συμπέρασμα από την έρευνα ADEX για την Online Display διαφήμιση το 9μηνο του έτους είναι ότι τα διαφυγόντα έσοδα των τριών μεγάλων παικτών δεν επανεπενδύθηκαν και έμειναν εκτός του ταμείου των 19 Publishers/Networks, που μετρά 116 επιμέρους sites (έναντι 22 Publishers/Networks και 133 sites το 2016).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, στα ταμεία των sites διοχετεύθηκαν το 9μηνο, €44,4 εκατ. Η επιμέρους μελέτη της διαφημιστικής δαπάνης για το digital display, σύμφωνα με την ΑDEX του ΙΑΒ Hellas, αποτυπώνει μια είσπραξη της τάξης των €12,5 εκατ. το 1ο τρίμηνο, των €18,1 εκατ. το 2ο τρίμηνο και των €13,7 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2017.

Να επισημανθεί ότι τα στοιχεία προέρχονται από τις 19 εταιρείες – μέλη του ΙΑΒ Hellas, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 133 web sites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Τα 20 αυτά μέλη είναι οι: 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Prime Media, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ