Προσλήψεις στα τμήματα Τεχνολογιών Πληροφορικής σχεδιάζουν οι ελληνικές εταιρείες

Έρευνες – Μελέτες

Τα τμήματα Τεχνολογιών Πληροφορικής (IT) και οι λειτουργίες πρώτης γραμμής και διαχείρισης πελατών (Frontline & Customer-Facing) είναι οι τομείς που αναμένουν τη μεγαλύτερη αύξηση προσωπικού στην Ελλάδα. Καθώς οι εταιρίες επενδύουν σε ψηφιακές δεξιότητες, οι δύο τομείς περιλαμβάνονται σε αυτούς με το πλέον θετικό πρόσημο σε επίπεδο προσλήψεων την επόμενη διετία. Αντίθετα, οι λειτουργίες γραφείου και διαχείρισης (Administrative & Office) αναμένουν τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των εργαζομένων ως αποτέλεσμα της αυτοματοποίησης.

Το 87% των εργοδοτών στην Ελλάδα εκτιμά ότι θα αυξήσει ή θα διατηρήσει σταθερό τον αριθμό του προσωπικού τουΣυνολικά, στην Ελλάδα, πάντως, σύμφωνα με έρευνα της ManpowerGroup (Robots Need Not Apply: Human Solutions in the Skills Revolution) το 87% των εργοδοτών σχεδιάζει να αυξήσει ή να διατηρήσει το προσωπικό τους. Η έρευνα, που είχε ως στόχο να εξετάσει τον αντίκτυπο του αυτοματισμού στον αριθμό των απασχολούμενων, διαπιστώνει ότι, καθώς οι εταιρίες μετασχηματίζονται ψηφιακά, βραχυπρόθεσμα, θα χρειαστούν περισσότερους ανθρώπους και όχι λιγότερους, παρά την περιρρέουσα αντίληψη ότι ο αυτοματισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έρχεται να μειώσει τις θέσεις εργασίας,

“Η ανάπτυξη του δυνατού συνδυασμού τεχνικών και προσωπικών δεξιοτήτων αποτελεί τη λύση στην επανάσταση των δεξιοτήτων τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και για τους εργοδότες. Καθώς ο τεχνολογικός μετασχηματισμός επηρεάζει τους οργανισμούς, οι ανάγκες σε δεξιότητες αλλάζουν ταχύτατα και οι εταιρίες αγωνίζονται να ανακαλύψουν το ταλέντο που χρειάζονται”, τονίζουν οι συντάκτες της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 20.000 εργοδότες από 42 χώρες.

Προσλήψεις
Σύμφωνα με τα ευρήματα της, σε παγκόσμιο επίπεδο, το 86% των εργοδοτών παγκοσμίως αναφέρει ότι το προσωπικό τους θα αυξηθεί ή θα παραμείνει σταθερό τα επόμενα δύο χρόνια εξαιτίας της αυτοματοποίησης. Εξετάζοντας εσωτερικά τις επιχειρήσεις, η έρευνα διαπιστώνει ότι ο αντίκτυπος ποικίλλει ανάλογα με τις λειτουργίες: Το τμήμα Τεχνολογιών Πληροφορικής (IT) βρίσκεται στην κορυφή, καθώς οι οργανισμοί επενδύουν σε ψηφιακές δεξιότητες και οι λειτουργίες πρώτης γραμμής και διαχείρισης πελατών (Frontline & Customer-Facing) ακολουθούν. Αντίθετα, οι λειτουργίες διαχείρισης και γραφείου αναμένουν τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των εργαζομένων ως αποτέλεσμα της αυτοματοποίησης.

Περιζήτητες δεξιότητες
Η έρευνα της ManpowerGroup καταδεικνύει ότι στη χώρα μας οι πιο περιζήτητες δεξιότητες σε εταιρικό επίπεδο είναι η συνεργασία, η εποικοδομητική επικοινωνία και η οργάνωση, ο συνδυασμός των οποίων αποτελεί πυξίδα πλοήγησης για τον επιτυχή επιχειρηματικό μετασχηματισμό. Παράλληλα, δείχνει ότι οι πιο δυσεύρετες ατομικές δεξιότητες είναι η επίλυση δυσκολιών, η διοίκηση και η ηγεσία. “Η άνοδος του καταναλωτισμού και η υπεραξία της εξυπηρέτησης των πελατών είναι όλο και πιο εμφανείς στον ψηφιακό κόσμο και οι ανθρώπινες δυνάμεις καθίστανται πιο πολύτιμες από ποτέ. Περισσότερες από τις μισές ελληνικές εταιρίες που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφέρουν ότι η συνεργασία αποτελεί την πιο σημαντική προσωπική δεξιότητα, και ακολουθούν οι επικοινωνιακές δεξιότητες, γραπτές και προφορικές, καθώς και η οργάνωση”, αναφέρει η μελέτη.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ