Περιορισμός ζημιών για τις αστικές συγκοινωνίες το 2016


17/03/2017 - 06:47

Βελτίωση των οικονομικών μεγεθών των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, κατά 54 εκατ. ευρώ, δείχνουν τα προσωρινά απολογιστικά στοιχεία, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του αντιπροέδρου της ΝΔ και βουλευτή κ. Κωστή Χατζηδάκη. Όπως είπε, «το απολογιστικό ισοζύγιο εσόδων – εξόδων διαμορφώθηκε σε μείον 22,8 εκατ. ευρώ έναντι μείον 77 εκατ. ευρώ, δηλαδή βελτιωμένο κατά 54 εκατ.».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στη Βουλή, τα συνολικά έσοδα του Ομίλου ΟΑΣΑ υπερέβησαν τα προϋπολογισθέντα κατά 9,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή κατά 3%, τον στόχο των εσόδων. Επίσης, δείχνουν βελτίωση των συνολικών εξόδων κατά 44,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή 11,2% έναντι του στόχου των εξόδων.

Η επιβάρυνση του Οργανισμού από την απορρόφηση της αύξησης του ΦΠΑ για ολόκληρη το 2016 και η διεύρυνση της κοινωνικής πολιτικής για ελεύθερη μετακίνηση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, αποτελούν τους βασικούς λόγους της αρνητικής πορείας των αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ. Επίσης, η επανένταξη 204 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, κατόπιν δικαστικών αποφάσεων, επιβάρυναν τα λειτουργικά της έξοδα στο σύνολο του 2016, ενώ μόλις τέσσερις μήνες της προηγούμενης χρονιάς.

Παράλληλα, όμως, έχει συρρικνωθεί και το συγκοινωνιακό έργο, καθώς τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ έχουν μειωθεί, κατά τη διετία 2015-2016, κατά μισό εκατομμύριο, ενώ για τα τελευταία τρία χρόνια το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί περίπου κατά 24%. Σε αυτό ρόλο παίζει φυσικά ο παροπλισμός πολλών οχημάτων, λόγω ανεπαρκούς συντήρησης, έλλειψης πόρων και ανθρώπινου δυναμικού. Σήμερα, σχεδόν τα μισά οχήματα του στόλου παραμένουν στα αμαξοστάσια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σπίρτζης, από τα 2.387 θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία ενεργά, όταν ανέλαβε, ήταν τα 1.720. Όμως και πολλά από αυτά δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν «γιατί έλειπαν ανταλλακτικά, η συντήρησή τους ήταν ελλιπής, οι διαγωνισμοί και ο τρόπος διαγωνισμών που υπήρχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση ήταν τέτοιος που ολοκληρωνόταν σε έξι και επτά χρόνια. Υπήρχαν, δηλαδή, λεωφορεία που ήταν ακινητοποιημένα γιατί δεν είχαν λάστιχα, μπαταρίες κλπ». Μίλησε ακόμη για απαξίωση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών, είτε με απολύσεις, είτε με μετατάξεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ λιγότεροι οδηγοί από αυτούς που χρειάζονταν.

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: Tovima


Σχετικά άρθρα

  • Unique Post

Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Πολιτική

Σχολιάστε το άρθρο

*



loading...

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας δελτίο

Τηλεβόας

Και εγένετο Τράμπ-α

Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio