- PolisPress - http://www.polispress.gr -

Οι πολίτες αδυνατούν α διαφυλάξουν την ιδιωτικότητα τους στο Διαδίκτυο

Έρευνες – Μελέτες

alt [1]

Από “άγχος για τη διατήρηση της ιδιωτικότητας” διατρέχονται όλο και περισσότεροι χρήστες, παγκοσμίως, θεωρώντας μάταιες τις προσπάθειες να γίνουν λιγότερο …ορατοί στο Διαδίκτυο. Αυτή η αδυναμία ως προς τα ψηφιακά ζητήματα ιδιωτικής ζωής, που ονομάζεται άγχος για τη διατήρηση ιδιωτικότητας (privacy fatigue), συνδέεται με τη ζωή υπό συνεχή πίεση, με μόνιμη αίσθηση ότι τρίτοι εκμεταλλεύονται τις προσωπικές μας πληροφορίες, με όλη την αντίσταση να είναι άσκοπη. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι πιστεύουν ότι δεν έχουν αρκετή δύναμη για να αντιταχθούν στην παραβίαση της ιδιωτικότητας τους. Σύμφωνα με την Kaspersky Lab, ένας στους τρεις (32,3%) δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την ιδιωτική του ζωή στο Διαδίκτυο και τουλάχιστον ένας στους δέκα (13%) έχει χάσει το ενδιαφέρον του για το πώς μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την ιδιωτικότητα του.

1 στους 3 χρήστες δεν γνωρίζει πώς μπορεί να προστατεύσει την ιδιωτική του ζωή στο ΔιαδίκτυοΜε την αύξηση του αριθμού των προσωπικών δεδομένων που μοιράζονται στο Διαδίκτυο, ορισμένοι έχουν παραιτηθεί θεωρώντας ότι τυχόν απόπειρες διατήρησης της ιδιωτικότητας τους θα είναι καταδικασμένες σε αποτυχία. “Ωστόσο, τώρα δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να ρίξετε τις άμυνές σας – μια τέτοια ανάλαφρη στάση απέναντι στην προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, θα μπορούσε να σας κάνει έναν εύκολο στόχο για τους ψηφιακούς εγκληματίες”, σημειώνει η εταιρεία.

Πρόκληση
Σε μια εποχή, όπου εννέα στους δέκα (89,3%) είναι online αρκετές φορές την ημέρα, το Διαδίκτυο έχει γίνει απαραίτητο για τη σύγχρονη ζωή. Έτσι, δημιουργείται στους χρήστες η τεράστια πρόκληση να κρατούν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία υπό έλεγχο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab, σχεδόν ένας στους πέντε (17%) είδε ιδιωτικές πληροφορίες για τον ίδιο ή τα μέλη της οικογένειας του να βρίσκονται σε δημόσια θέα. Μεταξύ των ατόμων που έχουν παιδιά κάτω των 18 ετών, το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε έναν στους τέσσερις (22,3%).

Η αδυναμία, όσον αφορά στα ζητήματα ιδιωτικού απορρήτου, επηρεάζει την ηλεκτρονική συμπεριφορά των ανθρώπων. Ένας στους πέντε (19%) δεν καταβάλλει πρόσθετες προσπάθειες – όπως την τακτική εκκαθάριση του ιστορικού περιήγησης ή τη χρήση ειδικών add-on στοιχείων για την παρεμπόδιση των λειτουργιών παρακολούθησης – ώστε να εξασφαλίζεται το απόρρητο τους κατά την πλοήγηση τους στο Διαδίκτυο από όλων των ειδών τις συσκευές. “Η αύξηση των παραβιάσεων δεδομένων, σε συνδυασμό με τη δυσκολία διαχείρισης των ηλεκτρονικών προσωπικών δεδομένων, έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αισθάνονται απώλεια ελέγχου και κόπωση όταν πρέπει να σκεφτούν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα”, σημειώνει η Kaspersky Lab, εξηγεί.

Ψηφιακή υγιεινή
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι, ενώ δεν υπάρχει κάποια απόλυτη λύση, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειωθεί ο κίνδυνος. Αυτό ξεκινά με τη βασική ψηφιακή υγιεινή, αλλά περιλαμβάνει τη χρήση προηγμένων εργαλείων και τεχνολογιών, που θα βοηθήσουν τους χρήστες να βάλουν την ψηφιακή τους ιδιωτικότητα σε τάξη. «Αυτή η μακροχρόνια απάθεια μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα. Σήμερα, πολλοί ψηφιακοί εγκληματίες είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από το ιδιωτικό απόρρητο των άλλων και να κερδίσουν, εκμεταλλευόμενοι τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών», σημειώνει η Kaspersky Lab.

Οι συστάσεις της εταιρείας προς τους χρήστες για τη διαφύλαξη της ιδιωτικότητας είναι:

“- Ξεκινήστε τη διαχείριση του ψηφιακού σας αποτυπώματος: διατηρήστε μια λίστα με τους λογαριασμούς σας και ελέγξτε τακτικά, εάν τα δεδομένα σας έχουν γίνει δημόσια προσβάσιμα. Δημιουργήστε, επίσης, ένα δευτερεύον email.

– Χρησιμοποιήστε ειδικά ψηφιακά εργαλεία, που επιτρέπουν την ασφαλή περιήγηση στο Διαδίκτυο, όπως το Private Browsing ή η ανίχνευση οποιασδήποτε κάμερας ή μικροεφαρμογής από μη αξιόπιστες εφαρμογές.

– Εγκαταστήστε αξιόπιστες λύσεις ασφάλειας, που περιλαμβάνουν ένα σύνολο βοηθητικών προγραμμάτων για να ελαχιστοποιήσετε τους κινδύνους παραβίασης της ιδιωτικής ζωής”.

Let’s block ads! [2] (Why?) [3]

Πηγή: ΣΕΠΕ