Ιστορίες και παιχνίδια με ήρωες που ξεχωρίσαμε γι’ αυτά τα Χριστούγεννα



21/12/2022 - 07:17

Αυτά τα Χριστούγεννα ανακαλύπτουμε τους δικούς μας αγαπημένους ήρωες μέσα από τις σελίδες των αγαπημένων μας βιβλίων. Μια παρέα παιδιών αναζητάει έναν χαμένο θησαυρό από το παρελθόν, η Λούσι ένα τολμηρό παιδί μπορεί να φοβάται τους λύκους αλλά ορθώνει το ανάστημά της, εκλογικεύοντας τους φόβους της, και μια μικρή περίεργη αναζητά φαντάσματα μέσα σε ένα βικτωριανό σπίτι του 18ου αιώνα.

Έξω όμως από τις σελίδες των βιβλίων μπορούμε να συναντήσουμε τους αγαπημένους μας ήρωες δίπλα στο τζάκι, πίνοντας μια ζεστή σοκολάτα και παίζοντας συντροφιά με όλη την οικογένεια με αγαπημένα επιτραπέζια. Ανάμεσα σε αυτά το παιχνίδι Cluedo στην έκδοση Χάρι Πότερ αλλά και το Νησί του Θησαυρού ή ο Πύργος των φαντασμάτων.

Ανακαλύψτε περισσότερα επιτραπέζια παιχνίδια εδώ

Βιβλία με ήρωες που ξεχωρίσαμε

alt

Ένα παιδί που διαισθητικά αναγνωρίζει το κακό. Ένα κορίτσι, η Λούσι τρέχει να μοιραστεί τις υποψίες του αλλά κανείς δεν μοιάζει να έχει διάθεση να ακούσει. Η μαμά, σχεδόν εμμονική με την κουζίνα της, φτιάχνει μαρμελάδες. Πολλές μαρμελάδες, σα να πλησιάζει το τέλος του κόσμου. Μάλλον θέλει να το καλοπιάσει. «Υπάρχουν λύκοι μέσα στους τοίχους μαμά», θα της δηλώνει η Λούσι. Η μαμά, με αφοπλιστική ηρεμία διαρκώς απαντάει στο κορίτσι: «Αν βγουν μέσα από τους τοίχους οι λύκοι, τότε πάει, τελείωσαν όλα». Θα μοιραστεί την αγωνία της με τον μπαμπά της, και στη συνέχεια με τον αδελφό της, που κι εκείνοι με τη σειρά τους, ματαιώνουν σχεδόν αφοπλιστικά κάθε ανησυχία της. «Ποιος το λέει αυτό;», ρωτάει συνεχώς εκείνη. «Ο κόσμος. Όλοι το λένε», η επαναλαμβανόμενη απάντηση που έχουν και οι τρεις τους, μαμά, μπαμπάς και αδελφός.

Η Λούσι αδιαφορεί για όσα λέει ο κόσμος. Η Λούσι ξέρει. Η Λούσι ακούει. Φοβάται, αμφισβητεί και θέλει να προειδοποιήσει για το κακό που πλησιάζει μα άδικος κόπος. Κανείς δεν φαίνεται να θέλει να την ακούσει. Ακούει θροΐσματα, συρσίματα, γρατζουνίσματα μέσα από τους τοίχους του σπιτιού τους. Είναι απολύτως βέβαιη ότι το σπίτι κρύβει λύκους έτοιμους να τους κατασπαράξουν. Η οικογένειά της, κρυμμένη σχεδόν πίσω από φήμες που κυκλοφορούν, από γνώμες άλλων που έχουν ακούσει, απορρίπτει κάθε φόβο, κάθε παραδοχή της.

Η ιστορία ξεδιπλώνεται γρήγορα και αποκτά μια, μάλλον ανατριχιαστική, αίσθηση. Σκέψεις νέες «αστράφτουν» στο μυαλό σου σε κάθε σελίδα, νέα ερωτήματα, νέοι προβληματισμοί. Ποιοι οι λύκοι, ποια η Λούσι και τι είναι αυτό που φοβάται, γιατί οι γονείς δεν το αντιλαμβάνονται και τι είναι εκείνο που ορίζει τη σκέψη τους, γιατί δεν προσέχουν τα λόγια της; Eύλογα τα ερωτήματα που πυροδοτούνται για κάθε αναγνώστη.

Όταν όλα μοιάζουν σκοτεινά, δύσκολα, η Λούσι είναι εκείνη που θα αναλάβει δράση. Με ψυχραιμία και επιμονή, μεθοδικά θα αναζητήσει να βρει μια λύση για την κατάσταση στην οποία, εκείνη και η οικογένειά της έχουν περιέλθει, όπως τους είχε άλλωστε προειδοποιήσει. Τι είναι ο φόβος και ποιο το αντικείμενό του; Ποιος ορίζει τα άξια φόβου πράγματα; Πώς προσδιορίζεται η γενναιότητα, η τόλμη, το θάρρος; Είναι άραγε πράξεις μεγάλων μεγεθών, σχεδόν απαγορευτικές για τους μικρούς ή τελικά είναι μικρές στιγμές εκλογίκευσης, ψυχραιμίας και επιμονής;

Ο Dave McKean δημιουργεί ένα δικό του ανατριχιαστικό σύμπαν φορτωμένο και με τις μεγάλες λέξεις που σχεδόν ξεχειλίζουν από τις εικόνες. H ανατριχιαστική ιστορία αποκτά πλήρη οπτική ακολουθία, απόλυτη οπτική αναπαράσταση μέσα από τις άψογα εκτελεσμένες εικόνες του McKean που ακουμπούν στην αισθητική της σύγχρονης εποχής. Διαφορετικές, αγωνιώδεις, απρόσμενες.

alt

Χαριτωμένα, διόλου τρομακτικά φαντάσματα -αυτά που μοιάζουν με σεντόνια με τρύπες για μάτια- κρύβονται άραγε μέσα στο σπίτι που αναζητά το χαριτωμένο κορίτσι της ιστορίας μας;
«Γειά σας. Περάστε παρακαλώ. Καλώς ήλθατε κιόλας! Είχα καιρό να δεχτώ επισκέπτες. Μήπως θα μπορούσατε να με βοηθήσετε; Βλέπετε…έχω ακούσει…πως υπάρχουν φαντάσματα σε αυτό το σπίτι.» Κοιτάζοντας πάνω από έναν πορσελάνινο νιπτήρα μπάνιου, το κορίτσι συνεχίζει: «Έχεις δει ποτέ φάντασμα;». Και πράγματι, δεν υπάρχουν φαντάσματα σε καμία από τις φωτογραφίες των δωματίων βικτοριανού στυλ, μέχρι που γυρίζουμε τα ημιδιάφανα φύλλα και ξαφνικά όλα μας αποκαλύπτονται με έναν σχεδόν απολαυστικό και παιχνιδιάρικο τρόπο.

Τα παρακολουθούμε να κάνουν γκριμάτσες μέσα από τον καθρέπτη, να της κρύβονται από την άλλη πλευρά του κρεβατιού, να πίνουν τον καφέ τους. Ο αναγνώστης σε πλήρη συνενοχή παρακολουθεί αυτό το παιχνίδι κρυφτού ξανά και ξανά. Και κάπως έτσι, με αυτή την ιδιότυπη μορφή εικονογράφησης ο Jeffers μας παραδίδει ένα μικρό διαμάντι, μοναδικό, πρωτότυπο και ασύγκριτο, αφού καταφέρνει με τη λιτή του αφήγηση και το μαγικό τρικ της διαφάνειας να ζωντανέψει την εικόνα, να της προσθέσει παραστατικότητα, κίνηση.

Τα φαντάσματα του Jeffers εμφανίζονται με την κλασική στερεοτυπική μορφή τους σε λευκό χρώμα, ενώ για τα διάφορα δωμάτια του σπιτιού έχει χρησιμοποιήσει εικόνες που έχει βρει, όπως φωτογραφίες παλιών σπιτιών και εικόνες από βιβλία και καταλόγους αρχιτεκτονικής έρευνας. Ο Jeffers προσθέτει σχέδια σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες ενός αρχοντικού του 18ου αιώνα δημιουργώντας ατμοσφαιρικά κολάζ, μια τεχνική που αγαπάει προσφέροντάς μας ένα σχεδόν συλλεκτικό, προσεγμένο σε κάθε του μικρή λεπτομέρεια.

Συγγραφέας, εικονογράφος: Jeffers Oliver

alt

Μια παρέα παιδιών βρίσκονται στο νησί της Αίγινας για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Εκεί συναντούν μια οικογενειακή φίλη από το Παρίσι, όπου εργάζεται ως βοηθός ψυχιάτρου και έχει υπό τη φροντίδα της έναν Γερμανό ασθενή, τον Χανς, ο οποίος πάσχει από αμνησία μετά την έκρηξη μιας νάρκης που πάτησε στην Αίγινα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Από τότε, ο ασθενής επαναλαμβάνει σκόρπιες λέξεις από τις οποίες τα παιδιά προσπαθούν να βγάλουν νόημα. Η αναζήτησή τους τα οδηγεί στη Βαγία και στο σπίτι της οικογένειας Χαλδαίου, όπου έμενε ο Χανς στη διάρκεια του πολέμου. Όταν μαθαίνουν πως ο Χανς έχει κλέψει από την οικογένεια χρυσές λίρες, ξεκινούν την αναζήτηση ενός χαμένου θησαυρού, που τα οδηγεί σε συναρπαστικές περιπέτειες. Ένα θησαυρό που η ανακάλυψή του τους οδηγεί στις μέρες της Κατοχής.

Για πρώτη φορά το αγαπημένο βιβλίο της Ζωρζ Σαρή γίνεται gaphic novel και η ιστορία των αγαπημένων μας ηρώων από το παρελθόν ζωντανεύει μέσα στις σελίδες του με τις εικόνες του Kanellos Cob. Με υλικό από την πραγματική ζωή, ήρωες του τα παιδιά της Ζωρζ Σαρή μαζί με τους φίλους τους, και υπαρκτά μέρη στην Ελλάδα, στο νέο αυτό βιβλίο κάθε μικρός και μικρή αναγνώστρια θα ταυτιστεί και θα βουτήξει νοερά στην περιπέτεια.

Συγγραφέας: Ζωρζ Σαρή
Εικονογράφος: Kanellos Cob

alt

Οι κατάσκοποι της γεωγραφίας είναι μια νέα σειρά βιβλίων περιπέτειας συντροφιά με μια απολαυστική παρέα ηρώων που ταξιδεύουν στον κόσμο και με την εφαρμογή «Πορτολάνος», γνωρίζουν τον τόπο και λύνουν παράξενα μυστήρια.

Η σειρά περιλαμβάνει 2 τίτλους αυτή τη στιγμή: «Ένας σαμουράι, ένα σπαθί και το κεράσι της ζωής» και το «Μήνυμα στο Μανχάταν». Στο πρώτο βιβλίο, η Μίκα μαζί με τους φίλους της, τον Ακίρα και τον Χαρούτο, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να βρουν το χαμένο σπαθί Honjo Masamune. Η Μίκα πληκτρολόγησε Κιότο στην εφαρμογή Πορτολάνος και αμέσως κόκκινες σημαίες γέμισαν την οθόνη. Το βλέμμα της στάθηκε σε μία: «Υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι το πολύτιμο σπαθί των σαμουράι Honjo Masamune κρύβεται στο Κιότο. Δίνεται αστρονομική αμοιβή σε όποιον το παραδώσει».

Άραγε θα βρουν το σπαθί Honjo Masamune; Και τι σχέση έχει ο τελευταίος σαμουράι; Και αλήθεια, τι είναι το κεράσι της ζωής;

alt

Στο δεύτερο βιβλίο, διαβάζουμε για τον Πήτερ Πάτουικ, ένα αγόρι που ξαφνικά νιώθει μόνο και η μόνη του χαρά είναι η περιήγηση στην εφαρμογή «Πορτολάνος» που τον ταξιδεύει και το περίφημο χειρόγραφο Βόινιτς, ένα βιβλίο που δεν μπορεί κανείς να αποκρυπτογραφήσει.

Μέσα από τις ιστορίες της Τζένης Κουτσοδημητροπούλου και της Μαρίας Ρουσάκη, κάνουμε ταξίδι στον κόσμο, μαθαίνουμε πολλά για μέρη ξεχωριστά χάρη στην εφαρμογή Πορτολάνος, ενώ παράλληλα παρακολουθούμε τις ιστορίες μυστηρίου, στις οποίες πρωταγωνιστούν οι μικροί ήρωες, τα παιδιά.

Συγγραφέας: Τζένη Κουτσοδημητροπούλου (πρώτο βιβλίο), Μαρία Ρουσάκη (δεύτερο βιβλίο)
Εικονογράφος: Λίλα Καλογερή

Επιτραπέζια παιχνίδια για όλη την οικογένεια

alt

Ένας μαθητής εξαφανίστηκε από τη Σχολή Μαγείας του Χόγκουαρτς. Ποιος μπορεί να λύσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση; Τα παιδιά παίζουν ως Χάρι, Ρον, Ερμιόνη, Τζίνι, Λούνα ή Νέβιλ για να ανακαλύψουν ποιος το έκανε, ποιο ξόρκι ή αντικείμενο χρησιμοποιήθηκε και πού έγινε η επίθεση.

Οι λάτρεις του Χάρι Πότερ σίγουρα θα αναγνωρίσουν το Owlery, το Trophy Room και άλλα μέρη του Wizarding World στο ταμπλό παιχνιδιού του Χόγκουαρτς. Οι παίκτες μπορούν να αποκαλύψουν μυστικά περάσματα, πόρτες που μπορεί να είναι ή να μην είναι διαθέσιμες για χρήση ή μπορεί να εμφανιστεί το Dark Mark. Αν κάποιος πιστεύει ότι έχει λύσει την υπόθεση, πηγαίνει στο γραφείο του Ντάμπλντορ για να κατηγορήσει.

Το παιχνίδι είναι ιδανικό για παιδιά άνω των 8 ετών.

alt

Ποιος μπορεί να αποδράσει από τον Πύργο των Φαντασμάτων; Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι μυστηρίου και περιπέτειας που μας προσκαλεί να εξερευνήσουμε αν είναι αληθινός ο «θρύλος του στοιχειωμένου πύργου των φαντασμάτων» την στιγμή που περιφερόμαστε στα δωμάτια του πύργου. Προσοχή όμως: πρέπει να αποφύγουμε το φάντασμα του Κόμη Τρομάρα και τις παγίδες του πύργο! Όποιος δραπετεύσει πιο γρήγορα είναι ο νικητής.

Ένα παιχνίδι που μας δοκιμάζει και μπορεί να συμμετέχουν από 2 έως και 8 άτομα.

Κατάλληλο για μικρούς και μεγάλους, ξεκινώντας από 6 ετών.

alt

Αφού διαβάσουμε τον Θησαυρό της Βαγίας, είμαστε έτοιμοι πλέον και για άλλους θησαυρούς. Τόσα πολλά νησιά και τόσοι πολλοί θησαυροί. Το μόνο που θα χρειαστούμε είναι δυνατή μνήμη, λογική σκέψη και λίγη τύχη.

Συγκέντρωσε πληροφορίες και συνδύασε τα πράγματα στο νησί του θησαυρού των άλλων παικτών για να ανακαλύψεις πού είναι ο θησαυρός. Σε αυτό το παιχνίδι οι ήρωες μας είναι 4, και με ένα ζάρι ξεκινάμε. Ποιος θα κάνει την αρχή;

alt

Ένα πρωτότυπο παιχνίδι με κάρτες για τη γνώση σημαντικών χαρακτήρων και μορφών της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Η Ελληνική Μυθολογία των Learning Cube είναι ένα φωτορεαλιστικό παιχνίδι, χωρίς σκίτσα αλλά με τις πραγματικές φωτογραφίες αγαλμάτων ή άλλων ιστορικών απεικονίσεων ώστε να τους μάθουμε όπως πραγματικά τους αποτύπωσαν στα διάφορα έργα τους οι αρχαίοι Έλληνες.

Σκέφτεσαι καλύτερο τρόπο να γνωρίσεις τους ήρωες της ελληνικής μας μυθολογίας; Mε 60 κάρτες όπου ίδιοι οι ήρωες αφηγούνται σε πρώτο πρόσωπο στοιχεία της ζωής και του έργου τους, δίνοντάς μας 5 διαφορετικά στοιχεία και ένα bonus fact, μας βοηθάνε να τους αναγνωρίσουμε. Σκοπός του παιχνιδιού ο παίκτης ή η ομάδα να ανακαλύψει/αναγνωρίσει τους περισσότερους χαρακτήρες και να κερδίσει τις αντίστοιχες κάρτες.

Και αυτές τις γιορτές, αναζητήστε περισσότερα βιβλία στο public.gr και επιλέξτε ανάμεσα σε μία ευρεία γκάμα επιτραπέζιων παιχνιδιών για όλη την οικογένεια.

Adblock test (Why?)

Πηγή: elculture


Σχετικά άρθρα


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Πολιτισμός και Ψυχαγωγία

Σχολιάστε το άρθρο

*


Τελευταία άρθρα

Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio