Επιλέξτε σωστά την τοποθεσία της επιχείρησής σας


05/08/2019 - 00:54

Του Richard Branson

Στις επιχειρήσεις, η συμβατική σοφία υπαγορεύει ότι η τοποθεσία είναι τα πάντα –πρόκειται για μια «όλα ή τίποτα» απόφαση, που θα καθορίσει εάν θα πετύχετε μακροπρόθεσμα. Αλλά ποτέ δεν ακολουθούσα τη συμβατική σκέψη, και οι επιχειρηματίες που ξεκινούν νέες επιχειρήσεις πρέπει πάντα να αυτοσχεδιάζουν βρίσκοντας γρήγορες και δημιουργικές λύσεις στα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά τους.

Όταν ετοιμαζόμασταν να ανοίξουμε το πρώτο κατάστημα της Virgin Records στις αρχές της δεκαετίας του 1970, οι φίλοι μου και εγώ έπρεπε να παίρνουμε πραγματικά γρήγορες αποφάσεις. Γνωρίζαμε ότι η επιχείρησή μας εξαρτιόταν από την κίνηση των περαστικών και, έτσι, αρχίσαμε να αναζητούμε τοποθεσίες στο κέντρο του Λονδίνου. Πρώτα έπρεπε να καταλήξουμε στη γειτονιά: περάσαμε ένα πρωινό μετρώντας τους περαστικούς στην Oxford Street και τους συγκρίναμε με τον αριθμό των αγοραστών στην Kensington High Street. Αυτό το σύντομο πείραμα επιβεβαίωσε ότι έπρεπε να επιλέξουμε την πρώτη. Δεν είχαμε την πολυτέλεια να πληρώσουμε πολύ υψηλό ενοίκιο, γι’ αυτό αναζητήσαμε κενούς χώρους στο λιγότερο μοδάτο τμήμα της οδού.

Καταφέραμε να βρούμε μερικά άδεια, αχρησιμοποίητα δωμάτια πάνω από ένα κατάστημα παπουτσιών και υποσχεθήκαμε στον ιδιοκτήτη, που τύχαινε να έχει και το κατάστημα από κάτω, ότι θα προσελκύσουμε πολλούς πελάτες στο κατάστημά μας, οι οποίοι θα περνούν από τη δική του πόρτα προτού ανέβουν τις σκάλες. Συμφώνησε με την πρόταση. Ενώ δεν γνωρίζω με βεβαιότητα αν κατάφερε να πουλήσει περισσότερα ζευγάρια Doc Martens, μπορέσαμε να ξεκινήσουμε την επιχείρησή μας σε καλή θέση και χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουμε υπέρογκο ποσό κάθε μήνα.

Μόλις περιορίσετε τις επιλογές σας, αρχίστε να σκέφτεστε τι πρόκειται να κάνετε με τον χώρο. Και πάλι, μην ακολουθείτε μόνο τις συμβατικές ιδέες στον κλάδο σας, αλλά αναρωτηθείτε, και αν είναι εφικτό ρωτήστε μερικούς από τους δυνητικούς πελάτες σας, τι χρειάζονται εκείνοι και πώς μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα. Όταν η Virgin Money εξαγόρασε τη βρετανική τράπεζα Northern Rock στις αρχές του 2011, μια από τις πρώτες μας αλλαγές ήταν να αφαιρέσουμε το γυαλί που χώριζε το προσωπικό από τους πελάτες, για να ενισχύσουμε την εμπειρία της φιλοξενίας. Και τα Virgin Money Lounges που ανοίξαμε είχαν ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο, αφού άλλαζαν την έννοια του υποκαταστήματος: Αντ’ αυτού, παρείχαμε έναν χώρο εργασίας στον οποίο ο πελάτης μπορούσε να καθίσει, να συνδεθεί στο δωρεάν WiFi, να πραγματοποιήσει ένα meeting και ταυτόχρονα να απολαύσει ένα φλιτζάνι τσάι ή ένα σνακ. Υπήρχαν μέλη του προσωπικού σε κοντινή απόσταση, αλλά επρόκειτο για χώρους τους οποίους οι πελάτες επισκέπτονταν για να χαλαρώσουν και να κάνουν τις καθημερινές δουλειές τους, είτε αυτές σχετίζονταν με την τράπεζα είτε όχι.

Παρατηρήσαμε ότι αυτή η προσέγγιση άρχισε να ζωντανεύει τα πράγματα. Το 2012 το κατάστημα Virgin Money στο Νόργουιτς είχε χαμηλότερη απόδοση από πολλά άλλα υποκαταστήματα. Όταν στήσαμε ένα Money Lounge, το υποκατάστημα απέκτησε τη δεύτερη καλύτερη απόδοση σε όλη τη Βρετανία – μια μεγάλη ανατροπή. Φαίνεται ότι ήταν απαραίτητη μία παραπάνω έκθεση για τον κόσμο στο Νόργουιτς προκειμένου να καταλάβει τι ήταν η Virgin Money: δεν ήταν μια συνηθισμένη τράπεζα.

Είναι πιθανό να χρειαστεί να ανοίξετε το κατάστημά σας σε χώρο που δημιουργεί προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Πίσω στη δεκαετία του ’70, οι φίλοι μου και εγώ ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι με τον χώρο μας στην Oxford Street, αλλά έπρεπε να βρούμε τρόπο να τραβήξουμε την προσοχή των περαστικών, επειδή βρισκόταν στον δεύτερο όροφο. Μοιράσαμε φυλλάδια και δημιουργήσαμε βαβούρα στον δρόμο από κάτω, προκειμένου να κάνουμε τον κόσμο να ανέβει τη σκάλα. Οι επιχειρήσεις που δεν μπορούν να βρουν τρόπους να προσελκύσουν τον κόσμο δεν επιβιώνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, οπότε είναι καλύτερο να αντιμετωπίζετε αυτά τα προβλήματα εξαρχής: Συζητήστε τα με το προσωπικό σας και βρείτε τις λύσεις την ώρα που εργάζεστε.

Όποια και αν είναι η τοποθεσία που επιλέγετε, θυμηθείτε ότι αυτό θα είναι το θεμέλιο για να δημιουργήσετε μια αξέχαστη εμπειρία για τους πελάτες σας, κάτι που θα τους πείσει να επιστρέψουν. Στη συνέχεια πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η εξυπηρέτηση των πελατών σας είναι καταπληκτική, ότι οι υπάλληλοί σας είναι ευχαριστημένοι, ότι προσφέρετε στην κοινότητά σας και ότι έχετε φροντίσει όλα τα άλλα στοιχεία που θα κάνουν την επιχείρησή σας ξεχωριστή. Η τοποθεσία είναι μόνο ένα κομμάτι στο παζλ της επιτυχίας – βεβαιωθείτε ότι έχετε προσέξει όλα τα κομμάτια.

*O Richard Branson είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

© 2019 Richard Branson. Διατίθεται από το «The New York Times Licensing Group»

Let’s block ads! (Why?)

Πηγή: capital


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Διάφορες ειδήσεις

Σχολιάστε το άρθρο

*



Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio