Εκτοξεύθηκαν κατά 208% οι απάτες online πληρωμών ενόψει Black Friday


25/11/2021 - 06:49

Έρευνες – Μελέτες

alt

Η εκπτωτική περίοδος της Black Friday τραβάει την προσοχή καταναλωτών και καταστηματαρχών. Ωστόσο, ταυτόχρονα, οι εκπτώσεις αποτελούν αγαπημένη περίοδο για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, που καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν τους καταναλωτές, δημιουργώντας ψεύτικες σελίδες, που μιμούνται τις μεγαλύτερες πλατφόρμες λιανικής, αλλά και συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Αύξηση των επιθέσεων phising που μιμούνται σελίδες ηλεκτρονικών πληρωμών παρατηρήθηκε ενόψει Black FridayΔεν είναι τυχαίο ότι, ενόψει της εκπτωτικής περιόδου της Black Friday, οι επιθέσεις phising, που μιμούνται σελίδες ηλεκτρονικών πληρωμών, κυριολεκτικά εκτοξεύθηκαν. Ο συνολικός αριθμός των οικονομικών επιθέσεων phising, που μιμούνται συστήματα ηλεκτρονικών, πληρωμών υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο (627.560) έως τον Οκτώβριο του 2021 (1.935.905), υποδηλώνοντας αύξηση της τάξης του 208%.

Σύμφωνα με την αναφορά της Kaspersky “Black Friday 2021: How to Have a Scam-Free Shopping Day”, κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 εντοπίστηκαν περισσότερες από 40 εκατομμύρια επιθέσεις phishing, που στόχο είχαν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αγορών και τραπεζικών ιδρυμάτων. Καθώς τα καταστήματα ανέκαμψαν το 2021 και οι καταναλωτές επέστρεψαν στις δια ζώσης αγορές, οι ερευνητές της Kaspersky δεν παρατήρησαν τις τυπικές εποχικές τάσεις για το phishing, που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως σημαντική εισροή σελίδων phishing με εξωπραγματικά συμφέρουσες προσφορές εκπτώσεων ή διάδοση απατών σχετικών με το λιανικό εμπόριο.

Ωστόσο, υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση. Το 2021, ο συνολικός αριθμός προσπαθειών phishing, που στόχο είχαν συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο.

Δόλωμα

Υπήρξε, επίσης, αύξηση στον αριθμό των spam email, που εντοπίστηκαν από τα προϊόντα της Kaspersky. Μια ενεργή εξάπλωση spam emails με 221.745 emails, που περιείχαν τις λέξεις “Black Friday”, εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια του μήνα εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου, από τις 27 Οκτωβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου.

Οι ερευνητές της Kaspersky έχουν επίσης αναλύσει ποιες δημοφιλείς πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη διάδοση σελίδων phishing. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Amazon αποτέλεσε το πιο δημοφιλές δόλωμα δεδομένου του συνολικού αριθμού των προσπαθειών phishing που χρησιμοποίησαν το όνομα της. Για το μεγαλύτερο μέρος του 2021, το δεύτερο πιο δημοφιλές ήταν το eBay, ακολουθούμενο από το Alibaba και το Mercado Libre.

“Φέτος, είδαμε την εισαγωγή νέων συστημάτων πληρωμών σε διάφορες χώρες λόγω της απαράμιλλης ευκολίας, που προσφέρουν. Καθώς οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν ταχύτατα στα νέα δεδομένα, οι απατεώνες άρχισαν να εκμεταλλεύονται τέτοια συστήματα ως δόλωμα για τη διάδοση κακόβουλης δραστηριότητας”, αναφέρει η σχετική έκθεση.

“Για να προστατεύσετε τα δεδομένα και τα χρήματα σας, μια ασφαλής πρακτική θα ήταν να βεβαιωθείτε ότι η σελίδα πληρωμών στο διαδίκτυο είναι ασφαλής: θα ξέρετε ότι είναι ασφαλής, εφόσον η διεύθυνση URL της ιστοσελίδας ξεκινά με HTTPS αντί για το συνηθισμένο HTTP και ένα εικονίδιο που απεικονίζει μια κλειδαριά εμφανιστεί δίπλα στη διεύθυνση URL”, σημειώνει η εταιρεία.

Συστάσεις ασφαλείας

Για να απολαύσετε στο μέγιστο δυνατό τη Black Friday φέτος, φροντίστε να ακολουθήσετε μερικές συστάσεις ασφάλειας:

“- Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας, που εντοπίζει κακόβουλα συνημμένα και αποκλείει ιστότοπους ηλεκτρονικού phising – τόσο στον υπολογιστή, όσο και στην κινητή συσκευή σας.

– Μην ανοίγετε συνημμένα και μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους εντός μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τράπεζες, εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών ή ηλεκτρονικά καταστήματα, ιδιαίτερα εάν ο αποστολέας επιμένει σε αυτό. Είναι καλύτερα να μεταβείτε απευθείας στον επίσημο ιστότοπο και να συνδεθείτε στον λογαριασμό σας από εκεί.

– Ελέγξτε ξανά τη μορφή του URL ή την ορθογραφία του ονόματος της εταιρείας, ενώ καλό θα ήταν να διαβάσετε κριτικές και να ελέγξετε τα δεδομένα εγγραφής του domain πριν συμπληρώσετε οποιαδήποτε πληροφορία.

– Να είστε προσεκτικοί με τυχόν προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές – συνήθως, αλλά όχι πάντα, δεν είναι αληθινές”.

Adblock test (Why?)

Πηγή: ΣΕΠΕ


Δημοσίευση από , Βρίσκεται στις κατηγορίες Επιστήμη και Τεχνολογία

Σχολιάστε το άρθρο

*



Γκαλερί

Σχεδιασμός από MOD creative studio